3 nejčastější chyby v propagaci firmy na Facebooku

16.7.2011 | Autor: | Publikováno v Internet, Podnikání

Podle posledních údajů využívá Facebook jen v České republice již více než 2 milióny lidí. A mezi nimi jsou zcela jistě i vaši potenciální zákazníci. K jejich oslovení však potřebujete něco jiného než obyčejnou reklamu. V tomto článku si povíme něco o tom, jak by měla vypadat úspěšná propagace firmy na sociálních sítích a jakých chyb se vyvarovat.

Chyba číslo jedna – Přílišné tlačení na pilu

Pro úspěšný marketing na Facebooku je třeba postupovat zcela jinak, než je v reklamní branži běžné. Facebook totiž není primárně zaměřen na reklamu a lidé, kteří na něm jsou mezi sebou komunikují o soukromých problémech, vystavují fotografie z různých akcí nebo si třeba domlouvají rande či hrají nějakou strategickou hru.

Proto nikdy nemůžete na Facebooku úspěšně prodávat, pokud budete tlačit na pilu a vaše produkty či služby propagovat přímo. Musíte na to jít trochu oklikou, například tak, že si necháte vytvořit nějakou zábavnou aplikaci nebo uspořádáte nějaké soutěže na Facebooku o hodnotné ceny, které přitáhnou zájem místní komunity. Vaše propagace na Facebooku musí být nenásilná a poněkud skrytá. Pokud na svou stránku na Facebooku napíšete “ já jsem Pepík Blažků a prodávám mobilní telefony iPhone“ nikdo od vás nic nekoupí. Musíte spíš lidem říkat něco ve stylu „koukněte na tuhle novou parádní hru pro iPhone, nemohu se od ní odtrhnout“. Tím vzbudíte jejich zájem a značně zvýšíte šanci, že si někdo od vás iPhone objedná.

Chyba číslo dvě – Chybně navržená firemní Facebook stránka

Stránku na Facebooku má dnes již mnoho firem. Jen málo z nich má, ale správně a dobře navrženou stránku tak, aby přinášela co nejvíce potenciálních zákazníků. Je potřeba si uvědomit, že úkolem stránky není přímo prodávat daný produkt nebo službu, které nabízíte, ale přesvědčit lidi, aby se stali fanoušky vaší stránky. A k tomu je musíte trochu postrčit. Úspěšná firemní stránka musí návštěvníky vyzvat k tomu, aby kliknuli na tlačítko „To se mi líbí“. Jen tak získáte příznivce, ze kterých se mohou stát vaši potenciální zákazníci. Správa firemních stránek na Facebooku není nijak jednoduchá a vyplatí se jí svěřit profesionálům.

Chyba číslo tři – Naší Facebook stránce se nikdo nevěnuje

Mnoho firem k propagaci na Facebooku přistoupí tak, že se nechá udělat Facebook stránku a následně se o ní nikdo nestará (nikdo nepřidává nové příspěvky či informace, které by mohly potenciální klienty zajímat). Pokud na takovou stránku náhodně zavítá nějaký zbloudilec, nic na ní nenajde a ihned jí opustí. Pokud si tedy nejste schopni vaši firemní stránku na Facebooku spravovat sami, využijte služeb nějaké specializované firmy nebo agentury.

Výše uvedené 3 chyby způsobují, že se propagace na Facebooku často míjí účinkem. Vyvarujte se jich a uvidíte, že zaznamenáte okamžité zlepšení v podobě lepších konverzí a většího počtu příznivců vašich firemních stránek na Facebooku.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Autor:

Říkají mi Lacertus, protože vypadám jako čert. Ve volném čase se zabývám internetovým marketingem a provozováním několika různých webových projektů.

Tento autor zde publikoval zatím 148 článků.

Komentáře (1)

  1. Facebook Kupóny

    Pokud začínáte s propagací na Facebooku, mohou Vám náklady ušetřit kupóny pro platby za kampaně. Pomocí kupónu ušetříte Vám nebo vašim klientům minimálně 500 Kč na začátku a můžete si tak zkusit zdali je pro propagaci Vašeho produktu / služby právě Facebook to pravé medium.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Napsat komentář