Proč je pro vaše auto důležité správné mazání?

19.11.2011 | Autor: | Publikováno v Auto a moto

Většina lidí se o své auto příliš nestará. Je to dáno tím, že považujeme za samozřejmost, že nás naše auto doveze tam, kam potřebujeme. Bereme ho jako němého sluhu, který mlčí a slouží. Je ale potřeba si uvědomit, že i naše auto potřebuje, aby ho někdo pohladil a dal mu pořádně napít a najíst. Proto je důležité kupovat do auta nejen benzín nebo naftu, ale také dbát na správné a pravidelné mazání.

Kvalitní maziva značek TOTAL, FINA nebo ELF zajistí dlouhodobou spolehlivost vašeho motoru a jeho bezchybný chod. Pokud nebudete věnovat dostatečnou pozornost pravidelnému mazání, vaše auto vás může znenadání zradit. V motoru se začnou usazovat nečistoty a zvyšuje se pravděpodobnost poruchy. Proto nezapomínejte na pravidelné výměny oleje ve vašem automobilu. Pokud si olej nedokáže vyměnit sami, zajeďte do servisu a nechte si olej vyměnit. Interval pro výměnu oleje se pohybuje mezi 20 až 30 tisíc kilometry, podle typu auta a oleje. Přestože některé automobilky mají interval výměny oleje prodloužený na 30 tisíc kilometrů, rozhodně doporučujeme měnit olej maximálně po 20 tisících kilometrů. Jen tak poběží váš motor optimálně a najedete s ním v pohodě stovky tisíc kilometrů.

Další důležitou věcí, na kterou byste neměli zapomínat je nemrznoucí kapalina. Přestože většina výrobců automobilů dnes používá kvalitní nemrznoucí směsi, není od věci čas od času zkontrolovat stav kapaliny a ověřit, zda nedochází k únikům nemrznoucí směsi a případně nemrznoucí směs doplnit. A když už budete v přípravě na zimu, nezapomeňte, že je potřeba také doplnit nemrznoucí směs do ostřikovačů. Použijte minimálně takovou, která nezmrzne ani při mínus 20°C.

Co říci závěrem? Starejte se o vaše auto tak dobře jako se staráte o vlastní žaludek. Jenom tak si zaručíte spoustu ujetých kilometrů bez poruchy.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Autor:

Říkají mi Lacertus, protože vypadám jako čert. Ve volném čase se zabývám internetovým marketingem a provozováním několika různých webových projektů.

Tento autor zde publikoval zatím 148 článků.

Napsat komentář