Placla za vás článek i napíše

1.4.2015 | Autor: | Publikováno v Internet, Služby

Obsahový marketing na internetu pomáhá udržovat v dobré kondici i systém zvaný PayPerPost. Tedy na straně blogera se jedná o psaní článků na podporu podnikání firmy, která za to ráda zaplatí. A bloger tak má možnost publikovat své názory a pohled na svět, aniž by musel svůj blog dotovat. Od konce března 2015 ale i zde došlo ke změně. Bloger už nemusí články ani psát. Vydělává jen jejich zveřejňováním.

Motivace psát svůj blog může být u každého jiná. No všichni mají dvě možnosti. Psát si své texty na veřejných bezplatných blogovacích systémech s rizikem, že provozovatel systém zruší nebo prodá, nebo pokud blog provozuje vydavatel internetového deníku, že mu ho kdykoliv zruší, pokud se majitelům znelíbí téma blogu. V obou případech ale bloger vytváří obsah pro úplně cizího člověka či firmu, která na tom vydělává.

Proto mnoho blogerů provozuje své blogy na vlastním hostingu a vlastní doméně. A to stojím mimo jiné i nějaké peníze. Když tedy přijde blogerovi nabídka, aby zveřejnil placený článek, většina z nich na to kývne. Zvláště když text není v rozporu s morálkou blogera neboť je dokonce v souladu s jeho názory. Taková reklama mu pomáhá zachovat si možnost psát svobodně své názory.

Dřina je ale oslovovat firmy řadu za řadou, jestli nechtějí u vás reklamu. A spam je nejen nefér. A čekat, kdy vás firma či agentura osloví, je také náročné. A nemuseli byste se dočkat. Proto vznikly specializované firmy, které zprostředkovávají kontakt mezi blogery a inzerenty, ať už jsou to přímo firmy nebo jejich agentury. Následkem toho zase vznikly blogy, které se specializují na psaní článků na objednávku. Často jsou tématicky zaměřené, takže na první pohled ani nezjistíte, že jejich cílem je šířit dobré jméno inzerentů a až v druhé řadě poskytovat rady a informace.

Jenže web plný reklamních článků by nikdo nečetl. Proto jich nesmí být mnoho. Musí jen doplňovat autorovy články. Takže majitel blogu, pokud chce mít navštěvovaný blog, musí docela hodně psát.

A pak přijde objednávka na článek a autor buď nemá čas, nebo se necítí úplně „v kramflecích“ na napsání článku na zadané téma. Riskovat nekvalitní článek nebo nabídku a tím i požadovaný výdělek odmítnout?

Provozovatel největšího českého a slovenského PayPerPost systému přišel s řešením, výhodným pro každého zúčastněného. Placla za blogera článek napíše! Tuto novinku jsem vyzkoušel hned po zavedení do praxe.

Na jednom z blogů jsem získal objednávku na text, který tematicky zapadá do blogu, ale neměl jsem dostatek informací pro napsání textu a ani mnoho času. Rozhodl jsem se využít možnosti, že Placla najde autora, který text napíše za mě. Vyplnil jsem cenu za normostranu, systém mi nedovolil cenu nižší než 100 korun. Osobně nevěřím na kvalitu textů za padesát korun, na druhé straně by měla být cena za napsání v nějakém poměru k ceně za zveřejnění na blogu, což odráží i cenu za doménu a hosting i za čas věnovaný blogu. Nastavená laťka ukazuje, že Placla má trvalý zájem na zvyšování ceny za PPC články, což na jedné straně pomáhá blogerům k vyšším výdělkům (a Placle k provizím), na druhé straně také „čistí“ systém od málo čtených a nekvalitních webů, které by byly ochotné zveřejňovat články téměř zdarma. Minimální cena za napsání a zveřejnění článku je 180 korun.

Na druhý den jsem měl v systému informaci, že článek je napsán. Potěšil jsem se a přečetl si ho. Ale emailovou notifikaci, jako v případě akceptace objednávky nebo reklamace článku, jsem čekal marně. Škoda.

Samotný článek nic moc, řekl jsem si. Kdybych ho byl psal večer v jedenáct, tak ho také tak napíšu. No nic, vyhledal jsem k němu obrázky, vložil text do blogu a zkontroloval rozsah. Tři slova chyběly do minimálního limitu. Tak jsem do textu vložil pár vět, ať je raději delší, než kratší. Placla totiž penalizuje blogera, když žádá o výplatu a články jsou kratší… Než jsem poslal článek ke schválení inzerentovi, napsal jsem autorovi i provozovateli systému, že text neobsahoval požadovaný počet slov.

Zakrátko jsem dostal od admina info, že oni si na nějaký počet slov nebo normostrany či jiné blbosti nehrají, že směrodatný je počet znaků a ten text splňoval, protože to kontroluje samotný systém. Redaktor mi ještě napsal, že s nadpisem článek normu splňoval.

Při takových kecech si vždy vzpomenu, jak za socíku se snažili Vítkovice vyvážet lodní plechy kamsi do Polska, kde je reklamovali, prý tolerance tloušťky asi tři milimetry (jedno procento). Načež se oceláři ohradili, že jsou tolerance v rámci normy. Tak je zavedli do vedlejší haly, kde měli stejně tlusté plechy ze Švédska, s tolerancí ani ne milimetr. Také v rámci normy…

Když píšu text pro někoho na objednávku, raději přidám 5 nebo 10% textu navíc, jak bych ho udělal kratší nebo nedejbože JTT (JenTakTak). Co když bude chtít nějaké slovo z něj vyhodit, nebude mu pasovat? Moje kočka mi už dlouho říká, že mou chybou je, že jsem na druhé stejně náročný, jako na sebe. Když si spojím kvalitu textu a jeho milimetrovou přesnost, tak si příště rozmyslím, za jaký text vyhodím stovku…

Zajímavé je, že inzerentovi nemůžete poslat ke schválení svůj článek, dokud neproplatíte ze svých peněz text autorovi. Dalo by se říci, že moudře vymyšleno. Nemůžete parazitovat na nikom. No co když inzerent bude mít k textu výhrady? Nebylo by poprvé, co nechá přepsat pasáže, které si sám objednal, nebo změní zadání textu a je třeba zpola přepracovat celý text. Bude Placla vracet peníze? Nebo donutí inzerenta takový článek zaplatit?

Placla hodnotí blogery z hlediska rychlosti napsání a zveřejnění článků na objednávku. Mnozí se těchto závodů účastní. A inzerenti známkují blogery jako ve škole. Jak na vysoké škole, protože trojka znamená vyhazov ze systému. Uvidíme, jestli budeme mít možnost známkovat autory textu. Protože trojku by dostal s přimhouřenýma očima. Slyšel jsem o generátorech textu, které ho vyplivnou na základě zadaných slov a vzpomněl jsem si na něj. A možná je to jen začátečnická smůla a příště dostanu text, který nebudu muset natahovat a který bude opravdu zajímavý.

A možná se dočkáme i toho, že blogeři budeme moci známkovat inzerenty a hodnotit jejich rychlost. Aby se mi nestalo, že na zajímavou poptávku dám svou nabídku a akceptaci od inzerenta dostanu za měsíc, když už jsem na dovolené … Nebo že napíšu článek co nejrychleji a pak týden čekám na vyjádření inzerenta, jestli se mu líbí, zda je třeba něco změnit…

Pokud jste si mysleli, že psát články na objednávku je med lízat, tak teď jste doufám vyléčeni. Placla sice potřebuje blogery, ale hýčká si inzerenty.

Doplněno 3. 4. 2015

Opět jsem při jednom tématu vyzkoušel nechat napsat článek redaktorovi, kterého vybere / zvolí systém.

Článek byl hotový za pár hodin a dokonce jsem dostal mailovou notifikaci. Zřejmě provozovatel doplnil tuto užitečnou funkcionalitu. Článek se mi líbil (já vím, je to subjektivní, stejně jako známkování blogerů samotnými inzerenty) i jsem redaktora přes interní komunikaci pochválil. Jenže počet slov byl opět pod moje interní minimum. Počet znaků ale zřejmě splňoval limity. Takže na jedné straně spokojenost, na druhé… Pár slov jsem zas doplnil.

Na závěr celý článek pochválil i inzerent. Takže fakt asi začátečnická smůla, dále to doufám bude už jen dobré a lepší 😉

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Placla za vás článek i napíše, 9.0 out of 10 based on 1 rating

Autor:

Spravuji tento i mnoho jiných webů, pokud máte zájem o spolupráci, neváhejte mne kontaktovat.

Tento autor zde publikoval zatím 72 článků.

Napsat komentář