Nastává konec boomu slevových serverů?

6.9.2012 | Autor: | Publikováno v Internet

Když před pár lety přišel do Čech první slevový server Slevomat.cz způsobil na trhu doslova poprask. Všichni najednou chtěli nakupovat ve slevě, a tak se tento projekt stal velmi rychle úspěšným. Po čase vznikly další slevové servery jako Zapakatel, Vykupto, BonyBony, Hyperslevy, apod. Většina z nich nabízela stále stejné slevy na různé kosmetické zákroky, obědy a večeře v restauraci nebo masáže. Po čase se nabídka rozšířila o kurzy cizích jazyků, dovolené a další služby. Během roku se vyrojilo několik set slevových serverů, které si vzájemně začaly konkurovat na našem malém českém trhu.

Přichází slevové agregátory

Protože nabídka slevových serverů se stále rozšiřovala a každý z nováčků se snažil zaujmout něčím novým, nebylo v silách jednoho člověka sledovat všechny nabídky. Tuto díru na trhu využily slevové agregátory, které zákazníkům nabízí možnost snadno a rychle procházet nabídky těch nejlepších slevových serverů. Navíc tyto weby umožňují posílání aktuálních slevových nabídek přímo na e-mail zákazníka a ti tak mohou v klidu a pohodě každý den procházet nabídky, které je zajímají. Prvními agregátory byly Topsleva.cz, Skrz, SlevaX a ty si dodnes drží přední pozice na trhu.

Soumrak slevových serverů

Slevový server dnes provozují všichni velcí hráči na trhu. Svůj portál má i Centrum (Amplion.cz), Seznam a také firma HyperMedia, která provozuje inzertní portál Hyperinzerce.cz a slevový server KupDnes.cz. Většina nabídek se stále orientuje na služby, kde je největší marže, která obchodníkům umožňuje slevu nabídnout. Přestože jsou slevové servery stále úspěšné, myslím si, že svůj boom mají již za sebou. Někteří obchodníci to totiž vzali za špatný konec a namísto slevy prodávají za původní cenu, kterou před slevovou akcí předraží. Řada lidí na to již přišla, a tak se trh pomalu, ale jistě nasytil a počáteční boom pomalu utichá. I král zahraničních slevových portálů Groupon.com již dosáhl maxima svého růstu a pomalu, ale jistě začíná stagnovat. Možná by stálo za to udělat slevový portál přímo na zboží, tak jako funguje v zahraničí americký Woot.com.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Autor:

Říkají mi Lacertus, protože vypadám jako čert. Ve volném čase se zabývám internetovým marketingem a provozováním několika různých webových projektů.

Tento autor zde publikoval zatím 148 článků.

Napsat komentář